Oltásszervezés
Tisztelt Szülők!
Tisztelt Szülők!
Mély fájdalommal és megrendüléssel tudatjuk, hogy gimnáziumunk szeretett tanára,
Dr. Kissné Fábián Katalin életének 68.évében tragikus hirtelenséggel elhunyt.
Szívből gratulálunk azoknak a diákjainknak, akik kitűnő eredménnyel zárták a 2020/2021-es tanévet!
Katolikus középiskolák diákjai részesülhetnek a Morus-díjban. A közéleti jellegű elismerést azok a végzős fiatalok kaphatják, akik láthatóan szívesen, aktívan és felelősen vesznek részt közösségi tevékenységben. Nyitottak a közéletiségre és emellett elkötelezett keresztények. Ennek a díjnak az odaítélését a Morus-díj Alapítvány Kuratóriuma dönti el. Idén a következő tanulók kapták a díjat:
Losonczi Panna 12.A
Herczeg Márton 12.A
Ritter Csongor 12.B
Péli Panna Petra 12.C
Bátorligeti Zsófia 12.C
Varga Eszter 12.C
Iskolánk kiemelkedő díja a Fráter-díj, amelyet a tantestület véleménye alapján az a Fráteres diák kaphat, aki középiskolai tanulmányai alatt négy vagy nyolc éven át végig kitűnő tanulmányi teljesítményt nyújtott, versenyeken való szereplésével öregbítette iskolánk hírnevét, illetve jellemével, hitéletével társainak is példaként szolgál. Ez a díj pénzjutalommal jár.
Ebben az évben két diákunk nyerte el:
Molnár Anna 12.B,
Galambvári Gréta 12.C
A Rakaczki-díj kapcsán évek óta közösen emlékezünk Bencére, arra a volt tanulónkra, aki mindig példát mutatott küzdeni akarásból, aki hitéletében példaként állhat ma is előttünk. Iskolánk az ő emléke előtt tisztelegve alapította a Rakaczki Bence Emlékdíjat, amit olyan diák kaphat meg, aki méltó utódja Bencének hitéletben, tanulmányokban és sportban. Idén ezt a díjat Galambvári Gréta 12.C osztályos tanulónk kapta.
A nyelvi multikulturális tábort a francia nyelvvel zártuk péntek délután. Bemelegítésként dallamos francia alapszavakat, köszönéseket és számokat tanultunk, gyerekdalokat énekeltünk kánonban. Francia márkákról, divatról, kultúráról, nevezetességekről beszélgettünk. A gasztronómiából ízelítőt is kaptunk, ínyencekké váltunk és finom francia sajtokat kóstolgattunk. Az udvaron megtanultuk a franciák nemzeti sportjának, a pétanque golyójátéknak a szabályait, lelkesen szurkoltunk a csapatoknak és kapkodtuk a golyóbisokat. A legvégén, élményekkel tele, egy szép össztábori emléklappal távozott mindenki. Ugye jövőre is találkozunk?
Pénteken délelőtt az olasz nyelv következett a tematikus nyelvi napok sorában. Karneváli, vidám hangulatot próbáltunk az aulába varázsolni vidám zenével és tánccal. Olasz városokat ismerhettek meg a diákok, játékos feladatokkal, majd az olasz gesztikuláció nyelvét tanultuk, melynek elsajátítását kis csoportokban mutatták be. A legnagyobb sikere a velencei álarc készítésének volt, amit a végén a diájaink haza is vittek. Gyönyörű alkotások születtek!
A csütörtöki napon az angol nyelvfejlesztés vidám pillanatai következtek. Mesefeldolgozás kreatív kézműveskedéssel, játékos feladatmegoldó belvárosi séta, ismetetbővítő quizek, jóhangulatú mozgásos közösségi játékok, daltanulás, szókincsfejlesztés és különböző nyelvi játékok váltották egymást. Természetesen a jóízű ebéd és a fagylaltozás sem maradt ki a programból.
A tematikus nyelvi napok keretein belül ma a német nyelvvel ismerkedtek a gyerekek. Képzeletbeli utazást tehettek Németországba, Ausztriába és Svájcba. Az országokat játékos formában fedezték fel. Megismerkedtek azok zászlajával, himnuszával, városaival és néhány nevezetességével. A nap további részében dalokat és nyelvtörőket tanulhattak, majd egy kreatív foglalkozásra hívtuk őket, az elkészült hűtőmágneseket haza is vitték. A nap zárásaként egy kollázst készítettek, mely bemutatja az élményeiket a „német kavalkádról”.